Thursday, May 8, 2014

Hampir Separuh Pengguna Twitter Tak Pernah Tweet Pun


Bilangan pengguna Twitter semakin meningkat, tetapi tidak semua daripada mereka benar-benar aktif di platform tersebut. 

Menurut laporan Wall Street Journal, lebih kurang 44% daripada pengguna tidak pernah menulis sebarang tweet.

Twopcharts adalah laman yang memantau aktiviti akaun Twitter dan menurut satu laporan baru-baru ini , terdapat beberapa 974 juta akaun Twitter. 

Walaupun laman web ini tidak boleh betul-betul mengesan bila seseorang log ke dalam akaun mereka , ia boleh memberitahu apabila sesuatu akaun tweet semula mesej atau menghantar tweet mereka sendiri.

Twitter berkata terdapat 240 juta pengguna aktif bulanan pada suku akhir 2013, tetapi syarikat itu menentukan bilangan berdasarkan jumlah berapa kali pemilik akaun log masuk. 

Jadi jika salah seorang daripada 947 juta pengguna Twitter log masuk sekali sebulan dan tidak menghantar tweet, ia dianggap sebagai ahli yang aktif.

Memang terdapat ramai orang di luar sana yang gemar dengan kehidupan realiti mereka dan yang tidak merasa keperluan untuk blog tentang kehidupan mereka .

Mereka ini sebaliknya memilih untuk menggunakan platform ini sebagai satu cara untuk melihat aktiviti rakan atau mendapatkan berita terkini.

Twitter telah berusaha untuk terus berkembang selepas IPO tahun lepas, dengan harapan untuk mendapatkan pelabur untuk mempercayai syarikat itu.

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 JOMGAJET
| Distributed By Gooyaabi Templates